HTML

A VV4 marketinges szemmel

Hódos Hajnalka és Tölgyessy D. Péter írásainak lelkes olvasójaként egyre több gondolat fogalmazódott meg bennem az RTL Klub reality műsorával kapcsolatban, ezért úgy határoztam, kommentelés helyett egy blogban publikálom őket. Nem célom a már említett szerzők babérjaira törni, egy másik szempontot választottam: a tanulmányaim miatt marketinges szemmel vizsgálom a műsort és szereplőit...

Friss topikok

Archívum

Mi ez az egész?

2011.01.05. 00:43 saturnalia

Ahogy az a blog nevéből kiderül, témám a Való Világ 4 történéseinek és szereplőinek marketing szempontú elemzése. És hogy mit értek ez alatt? Posztjaimban szeretném bemutatni, hogy a műsor és a játékosok valójában ugyanolyan termékek, mint bármi más, amit a fogyasztók megvásárolnak. Elsősorban persze nem pénzzel fizetnek érte, hanem a figyelmükkel (az SMS-eknél nagyobb bevételt jelent a csatornának a nézettségtől függő reklámidő értékesítés), ehhez pedig szükséges, hogy a műsor az ő igényeiket elégítse ki.

Először is leszögezném, hogy bejegyzéseimben arra alapozok, hogy a csatorna nem „csal”, vagyis az SMS szavazások szabályosak, az események nem előre megírt forgatókönyvek alapján történnek, illetve nincsenek beépített emberek, nincs eldöntve, ki nyeri meg a játékot. Én hiszek ebben, az érveket pedig már jól összeszedte a téma szakértője, Tölgyessy D. Péter.

Cikkeimben igyekszem majd a közérthető, esetenként szórakoztató stílust alkalmazni, a célom az, hogy ne a már létező blogokat másoljam, hanem valamilyen pluszt adjak hozzájuk. Terveim között szerepel egy átfogó cikk arról, mit vár egy átlagos néző a Való Világtól, mint terméktől, és mennyiben felel meg jelenleg a műsor ezeknek a követelményeknek. Írok majd arról is, hogy milyen tulajdonságokat és tetteket vár el a legtöbb néző a Való Világ nyertesétől – természetesen itt az eddigi nyertesek villaléte lesz a segítségemre, figyelembe véve persze azt, hogy az elmúlt években változtak az elvárások.

Mindenképpen tervezem a még versenyben lévő szereplők elemzését, milyen reményekkel szavazták őket be a nézők, hogyan változtak az elvárásaik velük szemben, jelenleg milyen a megítélésük, hogyan alakulhat a villabeli jövőjük. Igyekszem arról írni, milyen viselkedésre, cselekedetekre lenne szükségük a népszerűségük növeléséhez, illetve megtippelem majd azt is, mennyi esélyük van a végső győzelemre. A már kiesett játékosok elemzését is szeretném elkészíteni, elsősorban arra rámutatva, mik voltak az elsődleges okai a távozásuknak.

Ezen kívül az aktualitásokat is nyomon követem majd, írok majd arról, a nagyobb események, veszekedések vagy épp szövetkezések milyen hatással lehetnek a műsor és a játékosok megítélésére, illetve mindenképpen kitérek majd arra is, hogy a műsor szerkesztői milyen eszközökkel befolyásolják a nézőket.

Bízom benne, hogy néhányan érdekesnek találják majd a bejegyzéseket, szívesen fogadom a visszajelzéseket, akár egyetért a gondolataimmal a hozzászóló, akár nem, illetve ha valakiben az aktuális témával kapcsolatban kérdések merülnek fel, vagy új témát szeretne javasolni, természetesen arra is nyitott vagyok.

Jó olvasást kívánok!

Saturnalia

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://villamarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr762561532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása